Sørøya – verdens største fiskelykke

hva

merkevarestrategi

visuell identitet

naturfoto

konseptfoto

nettside

designmanual

suvenirdesign

sosiale medier

Hvordan skape reiselyst til Sørøya sommeren 2020? I forbindelse med koronapandemi og fallende besøkstall fra den tradisjonelle utenlandske gjesten på øya så gikk reiselivet sammen på Sørøya for å skape en ny identitet til øya for å lokke til seg norske familiefolk på sommerferie.

 

Sørøya er opprinnelig kjent som storfiskerens rike. Dette ville vi ikke gå vekk fra, men åpne opp for også familier. Konseptet ble: Hvilken lykke vil du ha på Sørøya i sommer? Lykken er for noen er å drikke mårraskaffen på kaia i Hasvik, eller vandre bekymringsløst i fiskeværet Sørvær. For andre er kanskje den største fiskelykken å få en større sei enn bestefar, eller å få en fisk du aldri har sett før. Sørøya er røft, folkene er ekte og det er en storslagen natur langt ut i havgapet.

 

Merkevarestrategi av Kreativ Industri, programmering av nettside og designmanual av Vitikka.

Våre prosjekter